Конкурс ім. Петра Яцика - щорічний конкурс знавців української мови. Учні школи обов'язково беруть участь в цьому конкурсі
Охріменко Крістіна і в цьому році знову брала участь в цьому конкурсі.
Результат - 5 місце (36 балів із 43 можливих).
МОЛОДЧИНКА!
ВІТАЄМО!
А ОСЬ І ЗАВДАННЯ! ПОТРЕНУЙТЕСЯ!
Завдання XVІІІ
Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
районний (міський) етап
4 клас. І варіант
Завдання виконуються на цьому аркуші
1.
Доповни
діалог репліками одного з співрозмовників.
-
Привіт,
Андрійчику!
-
_________________________________________________________(1
б.).
Друже, а є у
тебе хатні улюбленці?
-
_________________________________________________________(1
б.).
-
Як
він у тебе з’явився?
-
____________________________________________________________
__________________________________________________________(2
б.).
-
У мене також є
котик. Його звати Мурчик. Він дуже любить спати на вікні й так приємно
муркотить.
-
_____________________________________________________________
__________________________________________________________(2
б.).
-
Ну,
бувай! Мій Мурчик уже зачекався.
-
__________________________________________________________(1
б.).
2. Продовжити
речення. Познач правильну відповідь. Прикметником називається частина мови, що
означає … (1 б.)
А дію
предмета
Б
ознаку предмета
В
кількість предметів.
3. Познач,
за чим можна визначити відмінок прикметника (1 б.).
А за
питаннями
Б
за родом і числом
В
за іменником, з яким він пов'язаний у реченні.
4. Познач
прикметники-антоніми (1 б.).
А
важкий
– непосильний
Б
сяючий – блискучий
В
жорсткий – милосердний.
5. Познач
рядок, де в усіх словосполученнях прикметники вжито в місцевому відмінку однини
(1 б.).
А рожевому
небокраю; з дорогою людиною; у місцевій лікарні
Б
на широкій галявині; у новому будинку;
на високому пагорбі
В
на далекій заставі; від сусіднього поля;
з радісним настроєм
6. Підкресли
слова, у яких на місці пропусків слід поставити апостроф (3 б.).
Бур…я, бур…ян, роз…єднати,
роз…їзд, в…язанка, цв…яхи, гр…ядка, Мар…яна, по…яснення, розв…язок.
7. Прочитай
речення і познач їх порядок у тексті цифрами (6 б.). Встав пропущені букви,
розкриваючи де потрібно дужки (10 б.). Придумай і запиши заголовок (2 б.).
___________________________________________________
Подружня леб___(е, и)дина вірність
оспівана в народних ка___(з, с)ках, оповіда ___ (н,нн)ях, піснях.
Парують __(ц,с)я на все ж___(е, и)___(т,тт)я.
Леб__ді
– красиві й сильні птахи.
Ця скульптура є окрасою міста і
нагадуванням кожному про необхідніст__ бере___(г,х)ти чудових птахів.
У Лейпцигу на нев___(е, и)сокому
постаменті – фігури двох леб__(е, и)дів. (Не)_______обійшли увагою
леб___(е, и)дів і скульптори.
Наступні завдання
виконуються зошиті
8. Випиши
з тексту попереднього завдання два
споріднених слова (2 б.), придумай до них ще одне своє (1 б.). Виконай
розбір за будовою одного із записаних слів (2 б.).
9. Склади
твір (5-7 речень) з елементами міркування на тему «Мої найкращі канікули» (12
б.).
Немає коментарів:
Дописати коментар